/ Frequently asked questions

FAQ

Vanliga frågor och svar

Mycket viktig information!

Matchdagen kan ändras med kort varsel. Det åligger kunden att kontrollera evenemangens eventuella ändringar av speldag och speltider. Matcherna kan komma att flyttas någon dag från utsatt matchdatum pga Cupspel eller TV-sändningar. Därför rekommenderar vi er att förlänga er vistelse med en 3:e natt i de fall där det inte ingår en 3:e natt i paketresan. Vid helgmatcher rekommenderar vi er att åka fredag-måndag. Vid bokning av resa fredag-söndag där en matchändring gör att kunden vid ett senare skede måste förlänga resan med en 3:e natt hjälper vi er att omboka resan, men kunden betalar ombokningskostnaden.

Om matchdagen ändras, gäller fortfarande min matchbiljett?

Ja, matchbiljetten gäller till köpt event oavsett matchtid/dag.

Vad är resegarantilagen och hur fungerar den?

Resegarantilagen skyddar resenärer som köpt en paketresa. Resegarantin innebär att de företag som arrangerar och säljer paketresor måste ställa säkerhet hos Kammarkollegiet. Om researrangören av någon anledning inte kan genomföra resan, t.ex. vid en konkurs, så används denna säkerhet till att ge ersättning åt drabbade resenärer. Resenärerna ansöker om ersättning hos Resegarantinämnden. Före köp av en paketresa kan du kontrollera hos Kammarkollegiet att researrangören ställt säkerhet enligt resegarantilagen.

Vad händer när vi bokat?

Efter bokad resa via telefon eller mail bokar vi upp alla delar och när de har konfirmerats av våra samarbetspartner får ni era resehandlingar skickade till er via e-post. Vid bokning av privat/företagsresa sker full betalning efter 30 dagar från bokningstillfället, om ingenting annat är överenskommet med säljaren. Vi bokning av cup/träningsläger sker en delbetalning enligt ök med säljaren och resterande belopp betalas in 30 dagar innan avresa. I era resehandlingar finner ni även hur er biljetter levereras.

Vad ingår i resehandlingarna?

Vid en paketresa innehåller resehandlingarna en bokningsbekräftelse, faktura/or, hotellvoucher samt flygbevis.

Hur checkar vi in på hotellet?

Tillsammans med resehandlingarna får ni en voucher som fungerar som betalning till hotellet, vouchern lämnas till hotellet vid incheckning.

Vilken typ av transport ingår i paketen?

Om du har bokat en paketresa som innehåller flyg, hotell och biljett så menar vi att flygresa T/R ingår. Vad det gäller transport från flygplats till hotell, eller mellan hotell och arena, så tas detta om hand av resenären själv. Vi kan vid förfrågan även hjälpa till med detta.

Priset på biljetten är inte detsamma som vi betalat?

En del biljetter köper vi direkt från klubben och en del via samarbetspartners. Därav följer att biljettpriserna inte är samma.

Går det att själv boka på en väska på flyget?

Kontakta oss för att boka på väskor på flyget.

Går det att byta namn på flyget?

Ofta går det att ändra namn på flyget mot en avgift. Avgiften varierar mellan de olika flygbolagen. På vissa bolag är det ej möjligt med namnbyte. Kontakta oss för information så ni vet vad som gäller för just er resa.

Det står OCR-nr på fakturan, men OCR funkar inte!

Skriv in "OCR"-numret i rutan meddelande.

Kan man betala med kreditkort?

ja, på fakturan finns en länk till kreditkortsbetalning.

Hur vet jag om min betalning kommit fram?

Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka ut bekräftelser när inbetalningarna kommit in. Hör vi inte av oss är er betalning registrerad.

Erbjuder ni avbeställningsskydd?

Vi har ett bra samarbete med SOLID försäkringar som erbjuder er som kund ett mycket bra avbeställningsskydd. Ring oss för mer info. Avbeställningsskydd beställs samtidigt som bokningen görs